Subscribe Twitter

Tuesday 12 April 2011

11
Komen

CikPayung dapat masuk U!! yeay!!

Kenkorang..meh sini aku nak share 1 benda lagi..wink wink..hehe aku mmg suka share kan? Seperti biasa la kan. sharing is caring..weee... okeys!! Korang tau tak aku dpt tawaran U.. yeay!! Dapat masuk university.tp yg betuah nye aku..aku dpt masuk 2buah university tao! 1st seKali universiti aku yg tercinta la kan trletak di sintok city iaitu UUM dn kdua nie aku dpt tawaran melanjutkn pgajian di UBM..yeay!!!!!!!!

ade ke orang masuk 2 u dlm 1 masa?? nak tau cam ne aku ley dpt?? jom terjah kebawah..

Tapi belum start kuliah lagi pihak Universiti Blogger Malaysia da suruh aku wat assgment sempena mggu orientasi pelajar.. ramai da pelajar2 yg da siapkan assgmnet nie..aku je wat keje last minit.. due date or submitted date adalaha jeng jeng jeng.. 14 april..hari ni da 13april.. aku la yg plg lmbat anta asgment ni kot. Surat tawara ni lmbat smpai la..maybe aku duk kat sintok city ni kot.. abg posmen tak jumpa highway..wee
assgmnet ni sebenarnya utk sesi perkenalan kami 1st intake UBM nie..kami2 adalah pelajar sulung UBM..weee..
Ade 5 content yg aku kena masukkan dlm asgment aku..
Pertama..kena buat cover page..kat cover page tu kena letak logo university kami.. iaitu UBM tercinta.. tadaaa!! nie die!logo terhebat kami
Kedua plak aku kena jawab soalan la kan.. aku kena bagtahu nama dan nama teratak(blog) aku.. sebagai pelajar university yang nak score high mark dlm assgment..aku mesti jawab dengan formal dn penuh kesopanan dn kesusilaan.

Okey aku ready suda utk mnjawab..

Nama pelajar: nama saya cik payung umbrella..

Nama teratak tercinta: teratak ini diberi nama cikpayungumbrella.blogspot.com

aku jugak kena bagitahu bila aku mula berbelog??

Sebenarnya saya sangat-sangat baru dalam dunia blog.. saya mula berblog pada bulan Mac 2011..selama ni saya hanya ade akaun facebook sahaja.. tadak blog2..dulu saya sangat-sangat tk paham ape itu blog..hanya dengar dari sahabat2 aje..

Ketiga plak aku kena bagi pendapat mengenai dunia blog darsawarsa kini

Pada pendapat saya dunia blog nie muncul kesan daripada peningkatan teknologi yang pesat. Dimana dengan sekali klik segala maklumat kita dapat capai tanpa memerlukan pergerakan ke mana-mana.. bak kata pujannga.. segala maklumat dihujung jari anda..oleh sebab itu, blogger2 yang ada berkongsi pendapat, idea, pandangan dan kritikan membina melalui blog masing-masing supaya segala maklumat yang ada dapat dikongsi secara bersama demi percambahan pengetahuan masyarakat.. seterusnya melahirkan masyarakat celik it serta berpengetahuan..

Keempat plak aku kena bagi pandangan jugak mengenai IPTM (Institut Pengajian Tinggi Maya) pertama ini.

Pada pandangan saya IPTM seperti UBM ini perlu dipuji dan disokong kerana ia bukan sahaja dapat mengeratkan hubungan antara pelajar-pelajar university ini.. tetapi juga dapat membuka mata bloger2 lain bahawa pelajar-pelajar IPTM ini mempunya misi dn visi tersendiri dalam usaha memupuk kematangan dalam bersosial..bidang kursus yang ditawarkan melalui IPTM ini juga dapat mengasah bakat para pelajar university menjadi mahasiswa yang sentiasa berfikiran terbuka dan sentiasa berkongsi ilmu yang ada kepada seluruh masyarakat Malaysia setrusnya menjadi human capital yang berkualiti dan berfungsi kepada Negara.
Yeay!!!!!!!!!!!! My assgmnet already done! Aku harap prof2 yang menilai berpuas hati.. saya budak baru masuk university. Banyak ilmu belum ku lewati.. mintak tunjuk ajar mintak simpati.. ingin menjadi pelajar bestari..

Korang nak masuk UBM jugak?? Jom klik sini UBM 



11 comments:

JiwaMusik™ said...

singgah sni balik...
hehe...
thanx drop by ea...
kte sme2 msok UBM...

kyo_9 said...

x paham.. terjah bawah ke mane??

aNiM said...

tahniah cik payung..weee

JiwaMusik™ said...

ok2...kte g kelas sme2 yea...nak naik pe?..huhu

cik payung umbrella said...

@aNiM
hehe terima kasih cik anim... tahniah jgak buat cik anim ye.. caiyok..

cik payung umbrella said...

@kyo_9ala kyo nie..terjah kebawah tu maknanya read more la bagi kwn2 yg buka kat home page ckpayung..ape la kyo nie..

cik payung umbrella said...

@fareez tajudin
ala fareez.. kite naik beskal je.. ckpayung ade beskal tao..mahal woo beli kat puket.. ade raga kat depan.. farez duk lam raga ye..baru le nmpak cam best student..hehehhe

Nizam said...

nizam datang dari UBM... :)

LiNdA ZaiN said...

singgah kenal member UBM kat cni..<3

cik payung umbrella said...

trimas dan salam pekenalan pada kwn2 di UBM..jumpa dlm kelas nnt ye.. kita pakat2 huru harakan kelas kita okey!! jom jadik geng ckpayung! same2 la kite menakalkan diri kite..

@taufiqhelios said...

datang tanda asgment cik payung :)