Subscribe Twitter

Wednesday 6 April 2011

0
Komen

Meow yang malang

hye kenkorang…eh kenapa mulut telopong je tu?? Ttup sket nanti masyuk tetikus..hehe. aku nak cerita siket pasal pengalaman aku semalam iaitu pada 4 April 2011.. tadi aku bersama beberapa org kawan iaitu.. id@, ita, zura, lien, niniey nak gi satu hotel yang besh ni kat jitra.. nama hotel ni bustani hotel… ni aku nak share sket keindahan hotel tu kat korang.. hehe tp siyus.. mmg lawa walau baru setahun beroperasi..




Besh kan hotel nie?? Meh aku promot sket la.. pekerja2 die mmg besh la..friendly je. Senyum je 24jam..tk mcm sesetengah hotel tu..salah satunye adalah sebuah hotel yang agak berbintang2 kat kangar perlis..tk leh la nk sebut nama hotel tu kan..biarlah rahsia bak kata permaisuri hati datuk K.hehe..dari manager smpai la clark.. sombong! Angkuh! Poyo!Uwek! Tak mesra pelanggan lngsung.. bukan ke kite buat bisnes ni kite brpegang pada 1 prinsip iaitu… CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT! .
Tp tujuan aku ni nak cerita ttg suatu peristiwa yg tersangat la menyayat hati aku.. masa tu keta kami tengah tgu line clear utk u-turn..tetiba ade satu kete nie langgar sekor meow(anak kucing)
Bunyi la satu ‘miowan’ si meow tu..kuat la jugak..smpai aku dalam keta pun leh dengar.. ank kucing tu menggelepar kat ats jalan raya tu..tengah2 jalan..adus! cube korang bayangkan betapa sakitnye meow tue..aku dan kwn2 da panic tk tau nk buat ape beb! Resah gelisah da nie..
Tetiba…
Ade la sorang makcik nie die behentikan motor die kat tepi jalan dan gi ambek meow yg duk menggelepar tu, nsb baik tk de kereta lalu lalang masa tu kalu tidak.. erm….
Makcik ni ambek meow tu dan telak tepi jalan.. then die mcm nk start motor nak balik lah maksudnye..tp niatnye separuh jalan je.. die patah semula dan ambek meow yg masih lg menggelepar tu dan bawa meow tu balik rumah la kot..
Ape yg buat aku sebak..makcik tu snggup tlg meow tu..tk smpai ati plak nk tgal mgelepar tepi jalan..trus patah balik dn bawak meow tu balik…erm..aku mendoakan agar tuhan je mmbalas budi mak cik yg baik tu..aku tau..meow tu jugak mendoakan makcik tersebut…


So conclusion nye cite aku ni adalah…sentiasalah kite berbuat baik bukan hnya pada manusia tetapi juga pada makhluk lain..dan satu lg tlg la korang2 erk jgn bawak keta laju smpai langgar haiwan2 yg tk bersalah.


haiwan2 tu mana la ade akal nk pk jalan tu bahaya ke tidak kita yg berakal ni la yg kena pk..ingat tu ye kenkorang pesan cikpayung..KATAKAN TIDAK PADA KELAJUAN!





0 comments: