Subscribe Twitter

Monday, 25 July 2011

12
Komen

kotornya kuku kau!!

Assalamualaikum

Hye kenkorang! Kalau tengok je tajuk entri aku ni kan rasa nak terajang je cikpayung ni kan?? Suke suki je kata kutu kuku orang kotor! Macam la kuku aku canteeeekkkkkkk sngt.. bersih sngt!! Tp tak kesah la ape pun.. yang penting kita sama2 jaga kebersihan diri masing2 kan??

Oorrriiiite!! Cube korang tgok kutu kuku korang sekarang! Ha ye la sekarang!! La korang nie.. sekarang la.. wokey! Cantekk tak? Bersih tak? Berkilat tak?? Kalau takat guna pengilat kuku nak buat pe? Hampeh! Tak original! Ce tgok gambar2 berikut.. ade tak lebih kurang kuku korang??



Ha kalau ade mirip2 kuku korang.. abeh la.. kena jaga la kuku kita.. mak aku pernah kata.. kalau nak tau seseorang tu pembersih ke tidak.. kita boleh tgok pada 2 perkara.. pertama kebersihan kuku die.. dan kedua kebersihan tandas rumah die.. hehe so korang2 kena jaga dua benda tu ye!
Ok hari nie aku nak share petua ngan korang2.. petua nak bg kuku berkilat dan bersih.. paling penting.. petua aku ni sngt mudah dan simple je..

Pertama..
Korang ambek bawang puteh.. ala.. bawang puteh yang ade kat dapur umah korang la.. walaupun korang malas masuk dapur. Tp kali ni korang wajib masuk dapur cari bawang puteh..

Kemudian korang tumbuh bawah puteh td…. Dan sapu kat kuku korang.. buat beberapa kali sehingga lah korang berpuas hati..

Kedua
Kalau korang malas nak cari bawang puteh.. korang boleh jugak guna belimbing buluh.ambik belimbing buluh. Potong dua dan kemudian gosokkan pada kuku korang2 tue. Kuku koraang akan kelihatan bersih dan sihat. Amalkan selalu.. insyaAllah kuku koarang akan sentiasa cantik berseri.

Macam nie
I
I
I
V
V
V


12 comments:

an nyek said...

fuyooo...petua kg ke nie...nk try arr nnt...hehe...biar klh bdk pmpn..hehehe

►AdamXis◄ said...

assalam...kotoqnya kuku...cik cp punye ke gambaq 1st skali...

miss ct said...

Assalamualaikum cp..
klu kuku bersih tp panjang.. mcm mana?? mcm x elok je.. erk... yg penting, kuku yang pendek dan bersih =)

The Crow said...

Buat kat kuku kaki pun boleh kan? wakaka.. XD

Tapi biase la. Perempuan lebih menjada kuku dari lelaki. orang laki ni takat potong2 pastu biarkan je. koh3..

(^____^)

SYAF said...

oh yea ke sepupu..... hihi nanti abg cah try buat yea.. hihi

cik payung umbrella said...

an nyek.. ye kena buat tau. muka je ansem tp kalau kuku tk jaga pun tk elok gak nyek.. try la petua nie.. dijamin selamat.hihi

adam.. amboi mulut die lupe nk bayar insuran la tue?lupe ke pict yg ptama tu kan kuku adam. cp tgkap masa adam tnya petua kuku ari tue.. hehe

ct.. waalaikumsalam.. ye ct kuku cntik pun kalau panjang tk baik jugak.. tetap kotor.. lg pulak kita org islam.. kuku bukan je kena bersih,tp kena pendek..

crow.. menjada pun boleh.. haha.. tk ley la gtu crow.. lelaki pun kena jaga tau.. cp suka tgok kuku lelaki yg bersih.. crow kena cube la kat umah ye..

cah.. kat dapur cah kan bnyak bawang puteh.. rugi tk cube cah.. cube nnt ye!

SYAF said...

singgah lagi ..... kaseh meh join...

ANDA TELAH DI TAG... Segmen Hadis-Hadis

tzmlt converse said...

pmpuan mmg ska smpan kuku pnjang kn??..hihi pndai jga xpela..ape pn, nice petua..

ikram... said...

salam...cik payung, lama x dngr kabar...dh x join borak dg lg ke...

ikram... said...

assalammualaikum, cik payung...lama x dngr kabar, masih ingt sy lg x...?,kwan penunjuk arah dlm dg borak....

cik payung umbrella said...

syaf.. tak sempat join la segmen sapikmokhtar tu.. cp busy sngt.. len kali add segmen ape2 cp join insyaAllah..

tzmlt.. ha ah ramai pmpuan sekarang suka brkuku pjg.. tp bukan pndai jaga atau tak sebenarnye.. berkuku pjg ni menyalahi tuntutan agama.. nak solat pun tak sah sbb wudhuk tak rata.. :)

ikram.. oh dg borak tu ye, ingt2.. tp sekarang da ta join sbb da ta pakai dg.. :( ikram.. nape tak ley ke blog kamu?? tgalkan link blog kat sini blh??

Phat said...

phat nye kuku mmg kotor skit sebab smlm kete rosak so jadi pomen sekejap...balik2 masuk bilik dah sental tahap gaban tp x 100% ilang minyak2 tu..tp hari ni dah bersih semula...