Subscribe Twitter

Thursday, 28 April 2011

4
Komen

aku zaman muda- episod 1


Setelah aku berhempas pulas memikirkan ape kah entry terbaru aku nak wat akhirnya bjaya jugak aku hasilkan satu entry yang aku rasa “ok la” utk share ngan kenkorang semua…

Pk punye pk kan… last2 aku buat satu label entry aku nie bertajuk aku dulu kala.. hehe kat label nie aku nak cite sal kenangan aku dizaman muda mudi..ketika masih comel ala2 barbie doll gitu.. haha..  actually ramai da buat entry ni.. tp tk pe la.. bagi aku lain org lain pgalamannye kan?kan?kan?


Utk memulakan label nie.. aku nak ceritakan dulu sal aku mula2 masuk tadika.. kemon baca lagi..

Tadika..
Dari kecik aku suka sekolah.. kebetulan umah aku masa tu dekat ngan tadika.. tiap2 pg aku mesti duk tercongok depan pintu tadika dengan muka penuh sayu + duka.. ye la tgok org masuk pakai baju santek2 bawak beg.. semua wat muka riak + angkuh + kerek ngan aku sbb aku tk ley masuk..

Sabo je la.. kalau ikot ati ni nak je aku bako tadika tu.. hehe..

Setahun kemudian….

belum pukul 7 lg dah bgun nak gi tadika.. haha padahal nye tadika start kol 8.. excited katakan...    

Giliran aku plak masuk tadika tu...galas beg baru, baju baru + santek, dn berbekalkan beberapa barang yang aku rase besh aku mulakan belajar di tadika tersebut dengan riang dan yeepi….tapi kejap je yeepii nye…

masa tadika aku nie sngt pemalu.. aku suka pandang orang tp takut nak kawan.. masa tu ckgu garang jugak.. selalu marah aku sbb aku nak ingat doa makan.. sedih tol! Tiap kali time waktu nak makan.. aku mesti org terakhir smpai kat ruang makan.. niat dihati supaya aku tk disuruh baca doa.. tp.. ckgu tgu aku jugak suruh baca!!!!
  
Yang peliknye.. time kat umah ingat! Time nak tnjuk terer kat tadika.. tak ingat la pulak! Hampeh!
Selalu ckgu marah2 kat aku.. femes la aku kan.. semua kwn2 tadika buli aku.. tiap kali ckgu tnya “ ok murid2 hari ni cikgu nak Tanya pasal ape ye??” semua kwn2 jawab “doa makan”
Aku mesti tunduk… heran btol… kenapa la doa makan yang disangkut paut kan ngan aku…
Tp aku tetap ade kwn.. jgn ingat aku tk de kwn..  namun begitu… setiap perbualan kami.. mesti aku di banggg… sedih gilerr…

Contohnye..

Si A : semalam kan bapak aku kite (ckgu marah sebut aku) kan beli botol air kat kite.. tp bapak kite tk bagi bawak dtg sekolah.. bapak kite takut ilang!
Si B : ye ke A? bapak awk beli kat mana?? Kite pun nak beli jugak la.. wane ape bapak awak beli??
Si A : bapak kite beli wane oren seakan- akan biru
Aku : ade ke oren seakan2 biru??
Si B : ade la!! Awk mane tau awk tk ade kan!
Si A : ntah la awk nie awk ape tau? Doa makan pun tk tau ni kan pulak wane oren seakan2 biru!

Tu la antara kebodohan yang aku alami.. rasa nak terajang je kwan2 tadika nie.. tp beberapa dari dorang mmg aku da terajang pun! Pada muka!

Di sebabkan aku ni mmg senanng diperbodohkan.. lalu aku pulang dn mtk bapak aku belikan botol air utk aku bawak gi tadika (niat nak riak kat kwn2)
Memula bapak aku tk nak beli sbb botol abg dn kakak aku bnyak kalau nak guna.. tp aku degil.. nak jugak bapak belikan.. so akhirnya kedegilan aku membuahkan hasil.. nah cm ni la lebih kurang rupa botol air bapak aku beli…


Ha comey kan botol air aku?? semua kwn2 jeles beb!! Haha! Makin riak la aku..Masa tu bangga beb sbb aku sorang ja pakai botol air mcm nie.. haha..

Tp aku cakap kat bapak aku nak wane oren seakan2 biru.. bapak aku kata aku mengada.. hah boleh sebijik ngan bapak!! Padan muka! Haha
Tp sejak aku bawak botol air tu hubungan aku ngan kwn2 semakin erat sbb ari2 aku bawak air sirap limau gi tadika! Kwn2 semua suka air sirap limau mak aku buat! Haha
Aku bangga la sbb aku tk lg jd bahan kebodohan…. hoho
Yeay!!


4 comments:

SYAF said...

MeNarIk cEte Sepupu Nie....
Nape SYaf Tak Jumpa botol air nie Waktu Dulu Tu....
OpSSsss LuPa Lak... SYaf Dah Besar Dah Taime sepupu gi Tadika Tu.. Patut lah Tak Jumpa Kalau Tak Dah Lama Curi... Hahahahaha BIar sepupu Nagis...

cik payung umbrella said...

oo..ade ati nak curik ye?? nnt gtau kat bapak! padan muka syaf! masa tu syaf dah sekolah rendah ke menengah ntah.. cp lupe.. masa tu kite tk geng sbb cp geng kanak2 comey je.hehe

ainina jelani said...

bila org g sekolah kita pun nak g sekolah. ingat lagi time tadika, kawan pernah terkencing. waaaaa. terkencing sebab cikgu marah. kelako betul

cik payung umbrella said...

nina.. sape yang terekncing tu?? ye ke kwan??? ke nina sndiri?? hahaah kantoi suda... hehhe