Subscribe Twitter

Thursday 21 July 2011

12
Komen

tak punya tajuk

Assalamualaikum semua…
Kenkorang semua sihat tak? Hopefully korang semua sihat walafiat…. Yg penting aku doakan kenkorang semua sentiasa dibawah keredhaanNYA.. 


Entri kali nie aku Cuma nak membebel sikit.. aku nak bebel pasal sikap.. sebenarnya setiap manusia mempunyai sikap yg berbeza2.. kita semua datang dari tempat yang sama.. kita jugak sedang berjuang dijalan yang sama dan kite juga sedang menuju ke tempat yang sama.. perbezaan pendapat, ideologi, keprcayaan, kedudukan, pangkat dan harta tu semua adalah pemisah yang fleksible.. guna lah peluang yang ada dalam hidup kita nie untuk menjadi manusia yang berguna untuk agama, bangsa dan juga Negara..


Kita manusia biasa.. tak perfect. Jadi jgn mudah kita memberi hukuman kepada sesiapa sahaja yang melalukan kesilapan.. sebarang kesilapan yg dilakukan.. kite perlu tegur secara berhemah.. dan perlu nasihat baik2.. bukan menghukum dan mencaci secara membabi buta.. sedih betul dengan manusia2 yang tk tau nk pk benda2 mcm nie..

Dah la. Malas dah nak membebel.. penat mulut lor!walau pun tak menggunakan mulut..

Sebelum aku blah.. aku nak ucap tq kat warga BCR yang dah bnyak support aku walaupun aku tengah down… aku hepi sngt dpt kwn ngan blogger2 hebat dan otai dari geng bcr. Dan aku sngt berbangga jd sebahagian dr geng bcr! Bcr forever! 

Kat sini aku jugak nak share beberapa pict yang aku rasa sngt menarik utk korang tgok.. bg aku pic2 berikut ni sngt2 comey dan 
mencuit ati aku.. gila punye kreatif!

Nah saksikan kenkorang!!
I
I
I
I
I
V
V
V
V
V










kreatif dan comey kan kan kan kan kan?? ke korang rasa tak comey??

12 comments:

Anonymous said...

assalam...manusia tidak lari dari sifat khilaf...ramadhan dh dekat, maaf memaafi lah sesama kita...bila berdepan dgn situasi yang kurang disenangi...jika tak mampu melaluinya...beredarlah dr tempat tuu...mudah2an mendapat petunjuk

cik payung umbrella said...

wassalam adam.. ye dam tq tq tq nasihat kat cp.. tp kekadang tu kan dam.. bila kita tengah ade kekuatan utk mnghadapinye.. namun aral tetap akan menyinggah sehinggakan kekuatan tu lesap..

cik payung umbrella said...

wassalam adam.. ye dam tq tq tq nasihat kat cp.. tp kekadang tu kan dam.. bila kita tengah ade kekuatan utk mnghadapinye.. namun aral tetap akan menyinggah sehinggakan kekuatan tu lesap..

AleeyaLiya said...

btul tu cik payung/...liya setuju..
tegur dengan cara yang baik..jangan main lepas je..

red gitarputeh said...

ada gambar pompuan mandi.. awww...

NoonaQQ said...

nak mintak maaf bkn time raya je ye cp,,tkt nti x sempat plak..hehe

gambar tu mmg comel sgt..hehe..tahniah sbb dh ade blog baru...

cik payung umbrella said...

liya: ye kena tegur cara baik.. nasihat care brhemah bukan main maki dan membabi buta.. tp manusia sekarang dah ilang prtimbangan kot. lg2 bila amarah menguasai diri..

red manis.. ape hal si manis ni trnmpak yg tu je?? gmbar lain tk menarik ke? auw..

nona.. trima kasih nona.. nnt kena selalu terjah ke sini tau :yes nona, org kata kan.. sebelum tido lebih baik kita maafkan segala kesalahan org kat kite.. kalau semua org amal mcm tu, i.allah dosa sesama manusia akan trhapus

Unknown said...

memang setiap orang lakukan kesilapan..tp jgn la kesilapan tu disebabkan sejahil2 khilaf..apapon, kalo dah tau salah sndiri, berusaha perbaiki diri. JT ada baca quote drpd sorang blogger dulu. "orang yg terjatuh dalam lubang yg sama adalah orang yg bodoh"..fikir2kanlah..

Dzu Aamal said...

Err err,cikpayung da kembali berblogging.. tahniah diucapkan.

btw,gambar2 memang kreatif. hihi.. gunting je dr komik yg comel2 kalau malas nk melukis. :P

cik payung umbrella said...

jt.. tq sbb sudi komen.. mndalam maksud tersirat komen dr jt tue.. ape2 pun tq bnyak2 ye.. sejahil2 kekilafan tu kekadang brlaku sbb kite baru dengan sesuatu situsasi tu.kite tk biasa.. sbb tu brlaku kesilapan tue.. dan pengulangan kesilapan tu pulak mungkin org lain yanng tersilap tafsir..

cl..... terima ksih.. u bnyak sokong ai selama nie.. tq sngt.. ade lak suh gunting? u ingat kelas belajar gunting ke?? kalau cam tu tk kreatif la yang oi..

Syafiq Mokhtar said...

suke tengok gambar2 tu.. comel.. :)

Mss Ieza said...

itu lah sifat manusia..xlari dr kesalahn ttp kita sbg manusia jgk harus belajar drp kesilapan yg lepas,,jgn d ulang,, usha tok jd yg lbih baik..
semoga hari ini lbh baik dn esok lebih baik drp hari ini :)